Sunday, August 30, 2009

Kenduri doa selamat

Arini 30 Ogos dan esok 31 ogos. Seperti korang sume taw mlm neh seperti tahun tahun sebelumnya akan diadakan konsert n sambutan ambang merdeka kt dataran k.lumpur kan? esok lak cuti am n pg2 lagi ada perarakan dpn bangunan Abdul Samad tuhh kan. Tp tahun neh agak tak seronok sbb sambutan kemerdekaan jatuh pd bulan yg mulia iaitu bulan ramadhan. Aku rase tahun neh sambutan kemerdekaan tayah disambut pon tape. Korang phm laa kan takan la dlm bulan2 pose neh tetap nk buat konsert n sambutan ambang merdeka? kita sebagai negara islam sepatotnya menghormati bulan2 pose mcm neh. Bulan pose kan dtg setahun sekali. Bulan neh pon adalah bulan yg elok kita buat amal ibadat so,tak elok la nk buat konsert2 kan.


Skang plak penyaket Influenza A[H1N1] dah maken teruk. Td aku dgr berita kt tv,arini sudah menceceh angka 77 kematian. how wish? 77 kemation kot. Yg baru neh org tua yg kene. H1N1 neh da maken melarat. Kalo aku laa diberi hak bersuara nk je aku utarakan pendapat aku. Aku rase dr kita buat sambutan kemerdekaan tuhh lbh baek kita buat solat hajat ke kenduri doa selamat ke kt Stadium Bukit Jalil yg besar tuhh. ramai2 pg stadium buat solat hajat,kita minta allah lindung negara kita dr perkara2 yg buruk. Skang neh mcm2 bley jd.


Mmg sambutan kemerdekaan tuh penting nk wujudkan semangat patriotik tp kalo dah sampai mencecah angka 77 kematian ape kes?? nk pegi mane2 pon rase dah tak selamat. Takan kita nk tgk lagi ramai yg mati. penyaket neh pon tade ubatnya. kita mampu berdoa je agar sumenya dilindungi oleh allah s.w.t

No comments: